Na krzyżu karabin i wieszaki. Lwówek Śl. na ustach całej Polski

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2018-03-31 21:18:31
Wiernych, którzy w Wielką Sobotę odwiedzili kościół pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Lwówku Śląskim, spotkał szokujący widok: na krzyżu wisiały trzy wieszaki (symbol najokrutniejszych metod usuwania ciąży) i karabin.


O sprawie zrobiło się głośno po publikacji na jednym z portali społecznościowch: Ksiądz porównał dziś kobiety do islamskich terrorystów na chwilę przed tym, zanim pokropił koszyczki – czytamy na profilu „Opieka medyczna, a nie watykańska”. W kilka godzin post miał już setki udostępnień.

W sobotni wieczór materiał o wystroju kościoła w Lwówku Śląskim ukazał się na stronach Wirtualnej Polski. Z relacji informatorki WP wynika, iż podczas święcenia pokarmów ksiądz mówił o zagrożeniach, jakie czekają świat chrześcijański, a kobiety porównał do terrorystek i morderczyń.

Informacja lotem blyskawicy rozchodzi się w sieci. Kolejne media publikują zdjęcia i opisują lwówecki kościół.

Nasza czytelniczka jest zaskoczona tym wystrojem i nie ukrywa, że również bardzo zniesmaczona. – Nie wiem co miał oznaczać ten karabin, wieszaki, czy maczeta, ale bardzo mi się to nie podoba. – mówi nam mieszkanka Lwówka Śl.

O wyjaśnienia chcieliśmy zapytać twórców tej inscenizacji, czyli księży z lwóweckiej parafii, ale nie udało nam się jeszcze z nimi skontaktować.
Jak dotychczas nie ma żadnego oficjalnego komunikatu parafii, ani diecezji. Liczymy na oficjalny komentarz i wyjaśnienie zamierzeń autorów oraz przekazu skierowanego do parafian.


Komentarze:
AparatXxx
Sobota, 2018-03-31 21:29
Chodziło o mordowanie chrześcijan na świecie i o bardzo bezpiecznym nowoczesnym zachodzie Europy...
AparatAutokar
Sobota, 2018-03-31 21:39
Jak to o co chodziło o tą aferę z legalizacja aborcji stąd porownanie do morderczyń..
AparatMartyna
Sobota, 2018-03-31 21:40
A teraz tylko takie pytanie. Czy ten ktoś w sułtannie, kto teoretycznie nazywa się księdzem, ma świadomość, na jakie niebezpieczeństwo naraził teraz parafian? To, co zrobił, jest skandaliczne. Świadomie sprowadził niebezpieczeństwo na parafian. Dla własnego bezpieczeństwa parafianie powinni teraz omijać ten kościół szerokim łukiem.
AparatMieszkanka
Sobota, 2018-03-31 21:40
Było mi dane niestety uczestniczyć dzisiaj w tym dziwnym poświęceniu pokarmów.Jest mi wstyd że mieszkam w tym kraju,ze w kościołach zamiast miłości do bliźniego,milosierdzia,wybaczenia pojawiają się takie pseudo kazania szykanujace inne wyznania i narody.Bylo to niesmaczne i żenujące,tak ma wyglądać nauką kościoła tak ma wyglądać edukowanie przez księży naszych dzieci,napuszczanie jednych na drugich? do czego to prowadzi wszyscy wiemy z historii
AparatMarta
Sobota, 2018-03-31 21:52
W tym kościele nie ma księży tylko biznesmeni, którzy próbują jeszcze umoralniać i nauczać ludzi jak mają żyć
AparatDo Mieszkanka
Sobota, 2018-03-31 21:53
Niech Ci nie będzie wstyd, granica otwarta, zachodnia cywilizacja czeka, powodzenia...

Jeśli chodzi o Historię to proszę o przykład w jakim miejscu na świecie panował pokój i miłość przez dłuższy czas bez użycia przemocy czy siły aby to osiągnąć? Chyba na Antarktydzie
Aparatak 47
Sobota, 2018-03-31 22:03
Brak slow
AparatLuter
Sobota, 2018-03-31 22:09
Nic tylko czekać na reformację we Lwówku i tylko patrzeć jak wierni przejdą na Gryfowską/do Płakowic do przesympatycznych Protestantów, do Świadków Jehowy na Malinowskiego, którzy trzymają się razem; do Zielonoświątkowców na Stogryna o których niewiele mi wiadomo; wierni mogą jeszcze przenieść się do Franciszkanów, albo uznać, że nie warto uczestniczyć w żadnym wyznaniu.
Mową nienawiści niczym nie różnimy się od tych terrorystów ze wschodu...
Aparatparafianka
Sobota, 2018-03-31 22:16
nie pójdę więcej do tego kościoła i nie puszczę tam swoich dzieci, wstyd i hańba
AparatAnna
Sobota, 2018-03-31 22:23
Tak naprawdę powiedzieli część prawdy o tym zachodzie kochanym... A wzrost przestępczości po łaźnie życie z socjalne itp. Nie włączenie o swój kraj u siebie to żadne bohaterstwo żyć z socjalne i narzucać swoje prawa imię tradycji itp.
AparatGunsman zapomniał nakazach boskich
Sobota, 2018-03-31 22:27
A Jezes obok tego krzyża lezy na półce i podobno obok niego sa granaty i inne dziwne przedmioty. A lwóweckim księdzom pseudoartystom przypomnę o czym zapomnieli chyba Dekalogu i Ewangelii a dokładniej o ustanowieniu dwóch największych przykazań występujących w relacji ewangelii synoptycznych. W 22 rozdziale Ewangelii Mateusza Jezus został zapytany przez faryzeuszy, które przykazanie w Prawie jest największe?
Odpowiedział: Będziesz miłował Pana Boga swego całym swoim sercem, całą swoją duszą i całym swoim umysłem. To jest największe i pierwsze przykazanie. Drugie podobne jest do niego: Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego. Na tych dwóch przykazaniach opiera się całe Prawo i Prorocy
AparatParafianin
Sobota, 2018-03-31 22:27
Przeczytajcie znaczenie słowa parafianin. To mówi wystarczająco dużo o wyznawcach kościoła katolickiego
Aparat......
Sobota, 2018-03-31 22:28
Jak ktos nie umie sluchac ze zrozumieniem to niech cofnie sie do podstawowki, tam tego ucza....chodzilo o naplyw islamu do europy i o nie szanowanie kobiet prze ich powalona wiare...skoro komus z Was imponuje islam i chcecie okazywac im milosc to prosze bardzo mozecie zamieszkac w Niemczech oni ich tam wynosza na piedestal...a niestety my NORMALNI POLACY sie na to nie godzimy...TAKZE NIE SIEJCIE FERMENTU JAK NIE ROZUMIECIE PRZEKAZU....zegnam
Aparatnie wywołuj wilka z lasu
Sobota, 2018-03-31 22:35
Skoro polskie kobiety lwówecki ksiądz porównał do islamskich terrorystów to do kogo mają kobiety porównać księży pedofilów?
Aparatkatolik
Sobota, 2018-03-31 22:52
Komuno wróć i zrób porządek z tymi co rządzą Naszym Kościołem (nie zapomnij o ojcu Rydzyku)
AparatDo .....
Sobota, 2018-03-31 22:54
Nikt nie mówi tutaj o jakimś popieraniu Islamu. Każdy wierzy, w co chce. Chodzi tutaj o podejście księdza do kobiet i tego, w jaki sposób profanuje krzyż. Krzyż jest symbolem męki Jezusa a nie terroryzmu i aborcji.
AparatAla
Sobota, 2018-03-31 22:54
A wierni ciemnota siedzieli przed tym krzyzem jednak Polski narod to klapki na oczach , wszyscy powinni jednomyslnie wyjsc ze swiatyni moze ksiedzu dalo by to cos do przemyslen!!!!
AparatAla
Sobota, 2018-03-31 22:54
A wierni ciemnota siedzieli przed tym krzyzem jednak Polski narod to klapki na oczach , wszyscy powinni jednomyslnie wyjsc ze swiatyni moze ksiedzu dalo by to cos do przemyslen!!!!
Aparatdo: .........
Sobota, 2018-03-31 22:56
To ty chyba do szkoły nie chodziłeś bo wieszaki na krzyżu odnoszą się do polskich kobiet nie godzących się na zakaz aborcji nawet w przypadku gwałtu albo deformacji płodu lub zagrożenia zdrowia i życia matki noszacej patologiczną ciążę. Krzyż odnosił się wyłącznie do brutalnego ataku na polskie kobiety i dziewczęta. Najgorsze że na święta. Ksiądz twórca tej kiczowatej propagandy atakował kobiety także słowami mówiąc że kto popiera te prostesty jest grzesznikiem.
Lwóweckim duchownym przypomninam że Papież Franciszek podtrzymał swoją decyzję i nakazał kapłanom rozgrzeszanie osób, które dokonały aborcję. "Z powodu tego wymagania, aby żadna przeszkoda nie stała pomiędzy prośbą o pojednanie a Bożym przebaczeniem, udzielam od tej pory wszystkim kapłanom, na mocy ich posługi, władzy rozgrzeszania osób, które popełniły grzech aborcji".
AparatMieszkanka....
Sobota, 2018-03-31 22:57
Tak takiego wystroju świątecznego w kościele jeszcze świat nie widział masakra.....święcenia pokarmów śmieszne ksiądz nie świeci pokarmów tylko robił darmowy prysznic wyszłam cała mokra razem z dziećmi tak nas poświęcił A koszyk suchy .....
AparatCcc
Sobota, 2018-03-31 23:09
Akurat księża z tej parafii nie powinni iść na wojnę z kobietami, jeżeli sami nie są do końca fair. Nie słyszałam co powiedział ksiądz na święceniu ale symbole na krzyżu są jednoznaczne. Szkoda że nie ma pomysłu na ładny i ciekawy grób, a autorzy odwołują się do siania nienawiści i strachu.
Aparatbezdomny
Sobota, 2018-03-31 23:11
a może lwóweccy księża dali upust nerwom bo nie dostali nic od bezdomnych a wszytsko zgarnął ojciec z Torunia ;)
AparatŻenada
Sobota, 2018-03-31 23:45
A niech księża z tego kościoła wytłumaczą się ze swoich dzieciaków za których my wszyscy podatnicy ponosimy koszty w formie alimentów może taki performance w przyszłym roku zrobią......
AparatLwòwek
Niedziela, 2018-04-01 00:15
Całe szczęście ja należę do drugiej parafi i w mojej parafii księża są normalni
AparatParafian
Niedziela, 2018-04-01 00:15
Jedna osoba zaczęła pisać coś na temat islamu, proszę najpierw przeczytać Koran a następnie się wypowiadać.
AparatAga
Niedziela, 2018-04-01 00:28
I serio nikt nie zareagowal? Nikt nie wyszedl? Nikt nie zapytal księdza dlaczego profanuje krzyz? Ja chodzę do Franciszkanów,gdzie od zmiany proboszcza jest coraz lepiej, nawet teraz porownajcie piekny grób i wystroj oltarza z tym pseudo artystycznym czymś... jedyny przekaz jaki z tego plynie to nienawiść a to jest totalnym zaprzeczeniem chrześcijanstwa... zenada bo znowu Lwówek będzie znany tylko z chorych akcji
Aparatzwykły obywatel
Niedziela, 2018-04-01 00:47
o ludzie...zrobiliście z tego wielkie halo...no kurna ,lepiej być nie może
Aparatdo: parafian
Niedziela, 2018-04-01 00:58
Ja czytałem Koran i nic nie ma o aborcji za to cały jest przesiąkniąty walką z niewiernymi że trzeba ich karać ogniem i że trzeba zabijać do ostatniego. Czy w takim razie lwówecki ksiądz sądzi że aborcja to taka walka? Jeśli tak to faktycznie potrzebna w tym kraju "dobra zmiana"
AparatJerzy
Niedziela, 2018-04-01 01:24
Religia pokoju to dlaczego emigrują, to był prawdziwy czarny protest i najlepsza reklama darmowa Lwówka Śląskiego no plus ta baba z przedszkola kami i przedszkolaki z psem...
AparatXxx
Niedziela, 2018-04-01 08:54
Słowo Easter będzie zakazane w UK bo obraża wyznawców religii pokoju tak samo choinka itp. jednostronna demokracja...
AparatM.
Niedziela, 2018-04-01 09:33
Ciekawe do czego przyrównają samców którzy te kobiety zapładniają ..bo przecież skądś się te dzieci biorą :)
Aparatmirek
Niedziela, 2018-04-01 09:36
dzięki Bogu, że jestem ateistą
AparatZbigniew
Niedziela, 2018-04-01 09:55
Wiadome byłe że prędzej czy później ksiądz który realizuje swoje hobby przez niby klub strzelecki (totalne pośmiewisko) coś odwali. Mi to wszystko Lotto bo do kościoła nie chodzą a tam napewno nie pójdę zwłaszcza robić biznesów z proboszczem który tylko wyciąga łapy po kasę (sytuacja jak chciałem ochrzcić dzieci) wystarczyło pójść do innego kościoła, zero pytań i problemów. Dalej dawajcie kasę na tace, po kolędzie itp. przedstawieniach księży. Niedługo komunie a te czarno-sukienkowce co ślubowali ubóstwo itp. szybciutko wyciągną łapy po papierki bo monety parzą. A jak wypowiadacie się to chociaż uzywajcie prawdziwych imion a nie wstydzicie się, podejrzewam że większość wypowiedzi że strony klubowiczów księdza co nie nadawali się do służby a teraz udają komandosów - zapoznajcie się z budową i przeznaczeniem broni a później róbcie kompromitujace filmiki
Aparatemeryt45
Niedziela, 2018-04-01 09:59
"Bardzo mi się podobało takie obwieszenie krzyża wieszakami i bronią". Wieszaki i broń mają wyższą formę przesłania. Nie rozumiecie tego mieszkańcy Lwówka Sląskiego. Przecież słowa podczas święcenia wypowiadała osoba która ma poważny problem ze swoim uduchowieniem. Na czyje dzieci ten pan nie płaci alimentów pomimo że uniesienie było pewnie wspaniałą chwilą i nie jedna.Najpierw obowiązek alimentacyjny a potem bądź artystą człowieku. Broń na krzyżu pewnie jest przekazem miłości do drugiego człowieka- "nie zabijaj". A przykazanie mówi" Szanuj bliźniego swego jak siebie samego". Jaki szacunek taka wiara tego pana co pracuje w kościele.Szkoda słów. Sama "klasa" w naszym Kościele. Bóg dał człowiekowi wolną wole i dlatego możemy wybrać Kościół w którym brak jest takich artystów. Jakby co to niech każdy przyniesie swój wieszak i go powiesi wraz z kurtką- będzie fajnie taka nasza parafialna szatnia. Nie zawsze szanowałem księży ale patrzyłem na ich postępowanie przez pryzmat iż jest to ich praca i błędy zdarzają się. Ale teraz to dzieło w Kościele WNMP jest obrazą mnie jako katolika bo z moich podatków w rożnych formach- taca , dofinansowanie z budżetu, praca w szkole- kasta ta utrzymuje się.Pisze to w swoim imieniu i jest to moje zdanie i tak chce by je zrozumiano. A teraz nasi "pasterze" sprofanowali Krzyż. Księża ogarnijcie się choć trochę.
AparatBaba
Niedziela, 2018-04-01 12:15
Hipokryzja aż sie wylewa.Komentarz Marty,ze to biznesmeni popieram i emeryta 45.Dziwi mnie nagonka na ten zgniły zachód- cóż byłby wart Lwowek bez kasy z zachodu?setki kobiet pracuje w opiece,mężczyzn na budowach itp
AparatMamona
Niedziela, 2018-04-01 12:20
Chrzest Komunia bierzmowanie ślub co roku po kolędzie na tacę co tydzień i dodatkowe opłaty i datki jak podliczymy to ile wyjdzie od jednej rodziny? A takich jest miliony. Gdzie w Biblii jest o braniu kasy przez duchownych? Pytam gdzie? Tego Jezus nauczał? Teraz będą bierzmowania w kwietniu a u św Franciszka jest 70 zł od dziecka ale nie wiem za co? Ile biorą w parafii WNMP? Potem komunie i jeszcze więcej mamony od rodziców? Zero paragonow za usługi. Ile dla Skarbówki z uzyskanego dochodu? Państwo w państwie? I oni będą nas uczyć moralności?
AparatMieszkaniec Lwówka
Niedziela, 2018-04-01 12:26
Brawo Keięże Dziekanie, bardzo mi się podoba przystriojenie Ołtarza.
Niektórych kole prawda w oczy..., ale lepsza jest prawda niż obłuda tych krętaczy co udają katolików idąc jako pierwsi ze złożonymi rękoma do Komunii.
Ludzie obudźcie się !!!!
Aparatbarylo
Niedziela, 2018-04-01 12:39
dzieki bogunie nie nalerz do tej parafi tego kosciola ale taka sytulacja niepowina miec takiego miejsca to jest jawne zbeszczeszczenie krzyza panskiej meki
Aparatas
Niedziela, 2018-04-01 14:27
Ja od dawno przestałem chodzić do tego kościoła a zacząłem chodzić do franciszkanów, tam jest normalnie. I widzę wiele osób z tej parafii robi tak samo jak ja.
Aparatdo: Mieszkaniec Lwówka
Niedziela, 2018-04-01 14:29
Ja się obudziłem. Zobaczyłem jacy naprawdę są księża. Wiedziałem że niejeden porzucił sutannę dla kobiety albo że jednego kilka lat temu najbardziej interesowało granie na symulatorze samolotu. Teraz jednak nazywanie naszych żon i córek islamskimi terrorystkami i morderczyniami, karabiny na krzyżu, granaty obok leżącego Jezusa Chrystusa na półce z garażu to jest przegięcie na maksa. Obudzono mnie z letargu teraz wiem co to za kościół, co to za parafia, co za duchowni. Co będzie dalej? Rozkładające się zwłoki dziecka wykopane z grobu i zaczepione na krzyżu? Zapalicie stosy do straszenia paleniem kobiet? Ogłosicie krucjatę z udziałem przeszkolonej przed księdza katolickiej drużyny strzeleckiej co miała wartę pod tym sprofanowanym krzyżem? Co jeszcze wymyślicie?
AparatThomas Antylewacky
Niedziela, 2018-04-01 14:52
Pozwolę sobie zacytować słowa księdza z parafii WNMP w Lwówku Śląskim, prawdopodobnego inicjatora kontrowersyjnej ekpozycji z militariami na krzyżu i grobie Chrystusa. Tekst pochodzi z jego osobistego konta na facebooku z dnia 28 marca 2018 roku: "Broń służy do obrony, towarzyszy ludziom od początku naszego istnienia, to nie broń jest zła... Niestety, Polacy przez dekady komunizmu mają wyprane mózgi..., na szczęścię zmieni się to, ja sam znam już ok 15 osób z własną bronią..."
AparatWierzący
Niedziela, 2018-04-01 14:53
Bardzo piękna liturgia w obu parafiach. Dziekuje ksieza i ojcom. Nie przejmujcie się tym jadem. Dziękuję za sakrament pokuty i eucharystii. To jest najwazniejsze!!!!!
AparatIgor
Niedziela, 2018-04-01 14:55
Zwolenniku aborcji - wyskrobaj się sam.
Aparat123
Niedziela, 2018-04-01 15:04
No to widze ze teraz nasz Lwówek staję się coraz bardziej sławny...
Aparatdo: Igor
Niedziela, 2018-04-01 15:15
Aborcja będzie zawsze tylko teraz będzie robiona w piwnicach z ukraińskimi lekarzami albo wyjazdy za granicę. Wiele z tych kobiet umrze albo będzie długo chorować. Jakbyś ponosił pod brzuchem przez 9 miesięcy dziecko bez wielu narządów które cierpi każdą minutę a potem całe życie to może bys zmienił zdanie. Jakby zmarła ci żona albo córka bo nosiła patologiczny płód to byś śpiewał inaczej. Łatwo ci mówić bo nie byłeś w dramatycznej sytuacji. Nigdy nie zajdziesz w ciążę po męskim gwałcie i dlatego cwaniakujesz.
AparatKAZIMIERZ
Niedziela, 2018-04-01 16:14
ot TEMAT MACIE DOBRE PRZEZYWANIA MOZE NAPIJCIE SIĘ
AparatObserwator
Niedziela, 2018-04-01 16:18
Ludzie kochani są święta, sami w życzeniach mówicie spokojnych świąt, pełnych miłości, a teraz tak szkalujecie właśnie w czasie swiat tak ważnych. Uderzcie się sami w piersi.
AparatKatolik
Niedziela, 2018-04-01 16:41
Wiekszosc ludzi krytykuje, ale nikt nie pisze ile dobrych rzeczy robia ksieza i ojcowie. No ale jak ktos jest katolikiem od "wielkiego dzwonu" to nie ma pojecia.
Aparatmieszkaniec Polski
Niedziela, 2018-04-01 17:36
...czekamy na Tuska!!!!!!!!! kto jest za????959
AparatReligia pokoju
Niedziela, 2018-04-01 20:40
Pryma aprilis w Europie tylko incydenty są...
Aparata
Niedziela, 2018-04-01 20:55
kolejny raz KOŚCIÓŁ DZIELI LUDZI.
A my chcemy chodzić do Kościoła nie po to...nie po toooo
AparateLKa
Niedziela, 2018-04-01 22:22
Świat jest pełen idiotów. Powyższe wypowiedzi dobitnie to potwierdzają.
AparatMoże
Niedziela, 2018-04-01 22:54
Może to pryma aprilis
AparatJa
Poniedziałek, 2018-04-02 00:15
Przesłaniem -miało być -oddanie,odebranie swojego życia za krzyż(broń, wieszaki). A Jezus wśród bibelotów, starych książek-odsunięcie Jezusa na dalszy plan naszego życia-jako nieistotny przedmiot. Ludzie- nie słuchacie ze zrozumieniem, albo każdy Ksiądz interpretuje inaczej.
Aparatmr
Poniedziałek, 2018-04-02 01:07
Oj, Boziu ty moja ... Skąd Ty bierzesz takich walczaków (Twoi oni są, noszą przecież sutannę). Niech jeden z drugim Ci, zdejmą z Krzyża karabin, maczetę i zawalczą - choćby o cokolwiek.
Sensu w tym nie ma, tylko po co taka manifestacja?
Zgadnie ktoś?
Aparatkrystian
Poniedziałek, 2018-04-02 08:49
Byłem na swieceniu nie było mowy o aborcji.. krzyż bardzo symboliczny przekaz - oczywiście tylko dla myślacych - ci co nie chodzą do koscioła niech nie zabierają głosu! Bardzo super była droga krzyzowa o 21 w Wieki Piątek,wsystko poza tym jest ok. Brawo nasi kapłani!!!!
AparatDo: Ja
Poniedziałek, 2018-04-02 09:22
Gdyby nie słowa księdza szkalujące kobiety i to nie tylko na mszy w jednym kościele i gdyby nie ten karabin i wieszaki i gdyby nie atakował tak bardzo ludzi popierających protesty polskich kobiet to bym uwierzył w tę wersję. Czy to nie ten ksiądz od dawna akcentuje uwielbienie dla posiadania broni w domu i przynależność do białej rasy? Osobiście ma prawo ale czy też jako ksiądz powinien? Niby broni życia ale do czego służą karabiny i pistolety w domach? Do zabawy? A dzieci w USA ile razy z bronią mordowały swoich rówieśników i nauczycieli?
Aparatwppl
Poniedziałek, 2018-04-02 09:57
dzis na wp w DE prawie 1000 terrorystów już jest ale nasz krzyż to szybko wrzucili na portal ...
Aparatwieszak do krystiana
Poniedziałek, 2018-04-02 12:22
Masz coś z głową że udajesz że nie wiesz? A twoim zdaniem czego symbolem jest teraz wieszak? Druciane wieszaki, czyli symbol nielegalnej aborcji w Polsce. Wieszak służy dziś do wieszania ubrań ale kiedyś zdesperowane i pozbawione praw kobiety sięgały po niego, aby przerwać ciążę. Wieszak w tym odczytaniu jest symbolem metod, które próbują obejść kobiety przez całkowity zakaz aborcji. Metod, które mogą być wyjątkowo groźne dla zdrowia i życia. Stąd wieszak to najprostsze, najstraszniejsze narzędzie, którym 'w podziemiu' dokonuje się aborcji. Najczęściej ze skutkiem śmiertelnym i dla kobiety. I teraz połacz to to z karabinem bo dla mnie to oznacza rostrzelanie albo smierć kobietom będących za aborcją z czym się nie zgadzam!!!!! Niech się księża zajmą pedofilią wśród duchownych albo łamaniem celibatu i narodzinami dzieci bez ojców po wpadkach.
Polecam lekturę z Internetu z Newsweeka artykułu "Księża i ich dzieci, czyli tata w sutannie ukrywa rodzinę" to fragment: Ksiądz Tomasz Kijowski, salezjanin, rzecznik prasowy Komitetu Organizacyjnego Światowych Dni Młodzieży, które mają odbyć się w Krakowie przestaje być księdzem. Trwa proces „wydalania go ze zgromadzenia”. Zakonnik będzie miał dziecko. Tyle, że ksiądz nie jest jedynym. Duchownych mających rodziny skrywa wiele polskich diecezji.
Takich artykułów jest mnóstwo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AparatWyroki i wydalenia lokalnych księży
Poniedziałek, 2018-04-02 12:36
Miejscowy Ksiądz będzie nmnie umoralniał? Zapomnieliście już o kilku wydalonych lwóweckich księdzach? Ksiądz Marek, Ksiądz Roman i inne gwiazdy. Nawet było o lwóweckim duszpastrzu na lwowecki.info zapomnieliście o artykule z 2014 roku?? Przypomnę.
Tytuł: "Wyrok w sprawie księdza oskarżonego o pedofilię!"
"3 września 2014r., Sąd Rejonowy w Lubaniu wydał wyrok w sprawie Jan M., księdza pełniącego niegdyś posługę w Henrykowie Lubańskim a po wybuchu afery przeniesionego do parafii Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Lwówku Śląskim.
Dramatyczne wydarzenia rozegrały się w 2010 roku w Henrykowie Lubańskim, gdzie posługę kapłana pełnił ksiądz Jan M. Sprawa wyszła na światło dzienne dopiero w 2012 roku, kiedy to jedna z gimnazjalistek opowiedziała o swoich przeżyciach pracownikom Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Lubaniu. Ci bez wahania zgłosili sprawę do prokuratury.
Sprawę nagłośniła telewizja Polsat w programie Interwencja: „- Kazał mi tańczyć nago, rozbierać się i czekać na łóżku przygotowana na seks – opowiada 16-letnia Olga. Dziewczyna twierdzi, że dwa lata temu była molestowana przez proboszcza parafii w Henrykowie Jana M.
Ksiądz jest zdziwiony...
- Ja nic na ten temat nie wiem, pani mi to mówi pierwsza – twierdzi ksiądz Jan M.”
Nastolatka (ur. 1996r) opowiedziała o tym jak ksiądz Jan kazał jej się dotykać w intymne miejsca, całować, a także proponował stosunek. Wysyłał również dwuznaczne SMSy.
W śledztwie prowadzonym przez lubańską prokuraturę postawiono księdzu zarzuty o molestowanie. Okazało się także, iż na komputerze księdza zostały odnalezione nielegalne materiały o treściach pedofilskich. Prokurator postawił Janowi M. dodatkowo zarzuty o kradzież i paserstwo.
Proces ruszył jesienią ubiegłego roku. W sprawie zostało przesłuchanych kilkanaście osób. Proces miał się zakończyć już w kwietniu, ale w sprawie cały czas pojawiały się nowe dowody i świadkowie. Ostatecznie Sąd Rejonowy W Lubaniu, w dniu 3 września 2014 r. wydał wyrok w tej bulwersującej sprawie. Ksiądz został uznany winnym wszystkich zarzucanych mu czynów i jak donosi portal eLuban.pl wymierzył mu karę 1 roku i 8 miesięcy warunkowo zawieszone na 3 lata oraz zakaz kontaktu z dziećmi przez trzy lata. Wyrok jest nieprawomocny. Duchowny ma prawo do złożenia odwołania.
Aktualnie Jan M. nie pełni już posługi duszpasterskiej."
Aparatbarto
Poniedziałek, 2018-04-02 14:13
Czy jest znane imię tego księdza?
Aparatrobert z ubocza
Poniedziałek, 2018-04-02 15:30
mógł powiesic zdiecja ksiezy podofilow
AparatNie zapominajmy o Romanie
Poniedziałek, 2018-04-02 16:14
Sporo osób zapomniało czym żyła cała Polska przez wiele tygodni o lwóweckim ojcu Romanie K. Jest tego mnóstwo w necie. Newsweek pisał że był tutaj w roli samozwańczego Jezusa Uzdrowiciela. Dziennik Wschodni autor Arleta Kubicka: "Ojciec Roman został wysłany do Lwówka Śląskiego. W czerwcu 2006 roku o. Roman opuścił parafię w Lwówku Śląskim i zamieszkał u betanek. Odmówił powrotu do parafii. Został suspendowany, czyli zawieszony w czynnościach kapłańskich. Ale nadal mieszkał z betankami. Okazało się, że molestował seksualnie dziewczęta i młode siostry pod pozorem działań terapeutycznych oraz otwierania na Boga. Praktykę tę nazywał: położeniem się."
Aparatslav
Poniedziałek, 2018-04-02 20:05
Świadectwo dawnej skruchy to krzyż pokutny.
Winowajca rzeźbił narzędzie zbrodni - miecz, widły, topór itp i zobowiązany był naprawić krzywdę.
Obecnie czarne parasolki chodzą z wieszakami, islamiści podrzynają gardła maczetami a wyznawcy sierpa i młota czekają na lepsze czasy.
Zestawienie krzyża z narzędziem zbrodni pokazuje po której stronie ma stanąć chrześcijanin.
Niektórzy chcieliby maszerować z czarnymi parasolkami w czarny czwartek a w Wielki Piątek być przy grobie Jezusa. Tego pogodzić się nie da.
Aparatbarbara
Poniedziałek, 2018-04-02 20:43
nie zapominajmy,tobie sie wszystko pokrecilo najwyrazniej,plujesz na wspanialego,charyzmatycznego kaplana,ktory pracuje jako proboszcz na ukrainie i jest wielce szanowany przez mlodziez i starszych w parafii
AparatJa
Poniedziałek, 2018-04-02 21:32
To co przeczytałam o tym kościele w Lwówku, aż nie dowierzałam, że to prawda. Znam tych księży osobiście. Księże Rajmundzie, przecież za chwilę będzie otwarcie sezonu motocyklowego, wokół Ciebie zebrała się spora Brać Motocyklowa, która szanuje i kocha ludzi a jaka jest Twoja reakcja - bo moja jest taka, że więcej na ten zlot nie przyjadę i będę namawiała do zmiany miejsca zlotów, na takie, w którym szanuje się każdego człowieka. Zawiodłam się. Ksiądz Tomasz - rewelacyjne podejście do dzieciaków, chyba tylko po to, aby ich uczyć strzelać, ale po co - czyżby po to, żeby zabić - a gdzie Twoje ideały. Gdzie nauka o miłości, poszanowaniu. Weźcie przykład z Papieża.
Aparatdo: slav
Wtorek, 2018-04-03 00:24
Wiele się da pogodzić slav albo olczulku, jak wolisz? Kościół katolicki nie ma monopolu na wiedzę i jedyną słuszną drogę. Grób Chrystusa w Wiekanoc ma przypominać i nazwiązywać do narodzin religii chrześcijańskiej jako Zmartwychwstania, dowodu że Jezus był synem Boga. Teraz księża o tym chyba zapomnieli bo bawią się w polityków i wykorzystują symbol krzyża albo Chrystusa do swoich konserwatywnych poglądów. Mamy XXI wiek i mnóstwo krajów od lat stosuje aborcję. Róbcie tak dalej olczulkowie walczcie ścigajcie groźcie potępiajcie a za 20 lat nikogo nie będzie w kościele. Każdego roku jest coraz mniej osób w kościołach a na zachodzie Europy wiele kościołów zmieniło sie w restauracje i dyskoteki albo zostało rozebranych do fundamentów bo tam ludzie olali średniowieczne myślenie i olczulków co zamiast myśleć że najwazniejsza w religii jest wiara a nie kara.
AparatNormalny człowiek
Wtorek, 2018-04-03 08:28
Jakim trzeba być zaślepionym gamoniem, żeby nie zrozumieć sensu tego typu przekazu.

1. Broń - symbol śmierci, zabijania ludzi, również chrześcijan(np w Nigerii - o tym nie wiecie, bo TVN, który tak wielbicie tego nie pokazuje).

2. Wieszak - symbol nielegalnej aborcji (czyli zabijania) z którym kościół katolicki się nie zgadza.

Wieszak i karabin to symbole grzechów. Krzyż był "stworzony" z grzechów ludzkich. Wieszak i karabin to symbole takich grzechów czyli elementy przez które powstał krzyż. Czy to takie trudne do ogarnięcia?

Porównanie kobiet do islamskich terrorystów miało na celu jedno - albo będzie tak, jak chcą feministki-terrorystki, albo będzie protest. Te głupie baby, które najaktywniej uczestniczą w tych marszach mają poważne zaburzenia. Ta łysa z jakiegoś tam zespołu znanego z dwóch piosenek sprzed kilku lat, która wręcz chwali się, że dokonała aborcji, bo miała za małe mieszkanie na dziecko - czy to jest normalne?

Jeśli popierasz aborcję(nie twierdzę, że ma być całkowity zakaz aborcji - niech zostanie tak, jak obecnie), to po co przychodzisz do kościoła święcić pokarmy? W sobotę biegniesz z koszykiem, a w wielki czwartek, wielki piątek i w Niedzielę Wielkanocną już do kościoła nie idziesz. To jest właśnie podwójny standard, który posiadają ludzie, którzy najwięcej szczekają :(

Ta "parafianka" jest oburzona, na czarne marsze pewnie popitala czyli popiera zabijanie nienarodzonych dzieci, a jak przychodzi co do czego to z koszykiem do kościoła biega. Jak będzie chciała ślub brać, dziecko chrzcić, to też pewnie będzie
"święta". Fałszywiec i tyle.

A już najgorsze jest to, że sporo komentujących to lemingi z wypranymi mózgami, którzy nawet do kościoła nie chodzą, ale jak jest okazja do krzyku i zadymy to się wypowiadają. Zaraz stwierdzą, że to przez PIS i dobrą zmianę. A zaostrzenie ustawy anty-aborcyjnej jest projektem OBYWATELSKIM!!!! - zebrano ponad 800.0000 podpisów pod tym projektem więc musi być prany pod uwagę. Nie znaczy to, ze musi być realizowany, ale poddany głosowaniu być powinien i wtedy ewentualnie przesłany do dalszych prac. Nie dajcie się ogłupić TVN-owi czy innym mediom lub osobom, które mają z tego korzyści.
AparatDo: Normalny człowiek
Wtorek, 2018-04-03 11:38
"Normalny Człowiek" to nick piszącego księdza, w domyśle twórcy wystawy a zatem ja jestem nienormalny? Miliony Polaków co im się to nie podoba też są nienormalni? To co dalej? Też jesteśmy terrorystami? Mamy iść do więzienia? Mamy zostać skazani na więzienie?
A pomyslałeś "normalny człowieku" o dzieciach???!!!! One w największym stopniu przychodziły z koszyczkami do kościoła. I co zobaczyły? Myślisz "normalnyczłowieku" że to pojęły skoro większość dorosłych w Polsce jest zbulwersowanych a kilkadziesiąt mediów pisze o tym "grobie". Poczytaj Biblię i poszukaj tam islamskich terrorystów i karabinów. Nie zrobisz tego bo tam tego nie ma!!! Zdajecie sobie sprawę co tą ekspozycją zrobiliście wspaniałym polskim kobietom, matkom, dziewczynom i ich najbliższym. Kiedy wreszcie skończy się ta obłuda? Powieście symbole grzechów księży jako symbol uderzenia się w pierś i właśnej pokuty. I pytanie na koniec. Czy usunięcie chorego płodu jest większym od dziecka skrzywczonego fizycznie i psychicznie przez pedofila? A wiemy ilu duchownych na świecie zostało przyłapanych na tym przestepstwie w ostatnich latach, a ilu jeszcze sie ukrywa?
AparatKatoliczka
Wtorek, 2018-04-03 15:05
Pan Jezus pozostawił nam przykazania miłości i mówił o przebaczaniu, ale jednocześnie nakazał napominać błądzących. Kto ma to robić, jak nie księża? Muszą reagować na obrażanie Boga i nie przestrzeganie przykazań. Oni mają pewne zadania- prowadzić nas do Ojca, czyli uczyć wiernych, jak postępować, aby nie ranić Pana i zasłużyć na życie wieczne. Nie dziwię się, że upominają i nawołują do refleksji, bo taka ich rola.
Aparatdo normalny człowiek
Wtorek, 2018-04-03 20:12
Prezerwatywa też jest symbolem grzechu.
AparatDo normalny człowiek
Środa, 2018-04-04 01:27
Człowieku, a znasz ty przykazania?Jeżeli tak to je sam przestrzegaj.Lysą z jakiegoś tam zespołu zostaw w spokoju. Nie ty przed Bogiem będziesz za jej czyny odpowiadał.Oceń swoje postępowaniue chociażby przez pryzmat tego, co napisałeś,ile potrafisz nienawiści wylać na drugiego człowieka, jak wszystowiedzący jesteś.Ludzie nie muszą chodzić do kościoła z koszyczkiem, po ślub itd a potrafią być przyzwoitymi ludżmi.Nie rozumiem tzw. projektów obywatelskich aborcyjnych.Czy przepis prawny załatwi problem? Katolik powinien przykazania znać i żadne prawo nie jest potrzebne.Każdy ma swoje sumienie, jakie by ono nie było.A Kościół to powinien jednoczyć, głosić ewangelię a nie zajmować się polityką.Nie dziwię się tym, co do kościoła nie chodzą. Pamiętam czasy , gdy kościól we Lwówku był pełen ludzi na każdej mszy, a msze szkolne z księdzem z gitarą pamiętam do dziś.
AparatNormalny człowiek
Środa, 2018-04-04 08:09
re: "Do: Normalny człowiek"

Absolutnie nie jestem księdzem :) Nie wiem skąd taki pomysł, ale idziesz nie w tę stronę, co powinieneś.

Nick "normalny" wziął się stąd, że nie sączę jadu, ale staram się zrozumieć obie strony tego wymyślonego konfliktu. Bardziej rozumne argumenty wg mnie są po stronie księdza, który zdecydował się na taki przekaz niż po stronie kobiety, która popiera w pełni aborcję ale biegnie z koszykiem do kościoła, "bo Święta". :) Krótka piłka - jest przykazanie "nie zabijaj"? - jest. Aborcja wg kościoła to zabójstwo? Tak, no więc na ch... drążyć temat?

"A pomyslałeś "normalny człowieku" o dzieciach???!!!! One w największym stopniu przychodziły z koszyczkami do kościoła. I co zobaczyły? Myślisz "normalnyczłowieku" że to pojęły skoro większość dorosłych w Polsce jest zbulwersowanych a kilkadziesiąt mediów pisze o tym "grobie"." - myślę, że nie był to przekaz skierowany do dzieci, ale właśnie do dorosłych. To, że spora cześć "dorosłych" nie jest w stanie zrozumieć prawdziwego sensu takiego przekazu to już inna sprawa.

"Poczytaj Biblię i poszukaj tam islamskich terrorystów i karabinów. Nie zrobisz tego bo tam tego nie ma!!!" - no dziwne, żeby 2 tysiące lat temu pisano o atakach islamskich terrorystów, a tym bardziej o karabinach. Czy zdajesz sobie sprawę kiedy powstał pierwszy karabin? Święte (dla wierzących) pisma typu Koran czy Biblia to zbiór przypowieści, w których jest ogromna ilość niedomówień, przenośni itd. To człowiek ma poprzez swój rozum i sumienie ma kierować się tym, co jest tam zapisane. Problem pojawia się w momencie, gdy jedno czy drugie pismo bierzesz na poważnie tak jak jest napisane. Czy skoro tak wszystko w Biblii chcesz dokładnie stosować w swoim życiu, to dlaczego nie stosujesz reguły "oko za oko"? Właśnie takich ludzi nie rozumiem - z taką podwójną moralnością - bo moim osobistym zdaniem taką osobą jesteś sądząc po twojej wypowiedzi - chcesz być bardziej święty od papieża, ale chcesz za wszelką cenę pokazać, że jesteś lepszy od księdza jednego czy drugiego. Może jesteś, ksiądz to też tylko człowiek. Ale będąc już tym księdzem, musi nauczać, bo od tego jest instytucja kościoła. A nauka kościoła jasno mówi - aborcja to grzech. No nie wiem jak można to w jeszcze prostszy sposób Ci wytłumaczyć.


"Zdajecie sobie sprawę co tą ekspozycją zrobiliście wspaniałym polskim kobietom, matkom, dziewczynom i ich najbliższym." - nie widziałem, żeby zwykłe kobiety, matki itd, które z aborcją nie miały nic wspólnego jakoś to odczuły. Bardziej mogło to dotknąć kobiet(oraz ich najbliższych), które chciały, bądź to zrobiły(nie wnikam czy musiały czy nie). Wtedy mogły poczuć się nieswojo - to fakt.

"Kiedy wreszcie skończy się ta obłuda? Powieście symbole grzechów księży jako symbol uderzenia się w pierś i właśnej pokuty. I pytanie na koniec. " - Tu masz rację - wielu księży ma na sumieniu grzechy. Czy to posiadają dzieci, czy , co chyba jest najgorsze - krzywdzą dzeci poprzez molestowanie. Nie o to jednak chodzi, żeby jednego czy drugiego stawiać pod pręgierzem. Chodziło raczej o to, żeby wskazać przykładowe grzechy, z jakimi boryka się dzisiejszy świat i jakie dziś tworzą krzyż.

"Czy usunięcie chorego płodu jest większym od dziecka skrzywczonego fizycznie i psychicznie przez pedofila? " - Rozumiem, że miałeś na myśli większy grzech. Nie wiem, nie mnie to osądzać. Jedno i drugie dla mnie to tragedia. Nigdy nie chciałbym być w sytuacji wyboru - usunąć własne dziecko czy nie i pozwolić mu cierpieć w życiu. To straszne. A pedofilia czyli wykorzystywanie tych najmłodszych, niewinnych to coś, co zasługuje na najwyższy wymiar kary.

" A wiemy ilu duchownych na świecie zostało przyłapanych na tym przestepstwie w ostatnich latach, a ilu jeszcze sie ukrywa?" - Tego pewnie nikt nie wie. Nie tylko księża się takich czynów dopuszczają. Jednak to ta grupa jest najbardziej zbliżona do dzieci, podobnie jak wychowawcy w domach dziecka, ośrodkach, nauczyciele itd. Ale najwięcej nagłaśnianych przypadków jest wśród księży. Czy odsetek w tej grupie jest największy czy to tylko nagonka? Tego nie wiem. Wiem, że w każdej grupie - czy to księży, czy każdej innej nie powinno mieć to miejsca.


"Prezerwatywa też jest symbolem grzechu." Może i tak, ale jest chyba różnica pomiędzy grzechami. Zwykłe czy też powszechne(nie wiem jak one się nazywają fachowo) oraz grzech ciężkie. Aborcja czyli zabójstwo jest chyba grzechem ciężkim. A poza tym wieszak i karabin na krzyżu dla dzieci wygląda inaczej niż prezerwatywa na krzyżu, prawda?

Nie chcę tłumaczyć księdza, ale rozumiem przekaz, oraz to, co chciał powiedzieć poprzez te symbole.
AparatOla
Środa, 2018-04-04 17:04
I o tym wszystkim b zadycyduje NORMALNY Człowiek
AparatNormalny człowiek
Czwartek, 2018-04-05 08:17
"Lysą z jakiegoś tam zespołu zostaw w spokoju. Nie ty przed Bogiem będziesz za jej czyny odpowiadał." - jakby nie była osobą choć trochę znaną, nie biegała po gazetach i opowiadała jak dokonała aborcji bo ma za małe mieszkanie to nikt by jej do tablicy nie wywołał.

"Nie rozumiem tzw. projektów obywatelskich aborcyjnych.Czy przepis prawny załatwi problem?" - to twój problem, że nie rozumiesz. Obywatelski, czyli nie na szczeblu rządowym. To zwykli ludzie poprzez np jakąś fundację chcą zgłosić jakaś ustawę do procedowania.

"Każdy ma swoje sumienie, jakie by ono nie było" - masz rację, ale to kościół ma za zadanie wskazywać drogę katolikom. Jeśli już chodzisz do tego kościoła, to stosuj się do jego zasad, a nie wybieraj tylko tych, które Ci pasują.

"potrafisz nienawiści wylać na drugiego człowieka, jak wszystowiedzący" - nie wylewam nienawiści, nie obrażam, nie wiem wszystkiego. Staram się jedynie pomóc zrozumieć przekaz tych symboli, bo jak widać ze zrozumieniem tego spora cześć ludzi ma problem.

"Pamiętam czasy , gdy kościól we Lwówku był pełen ludzi na każdej mszy, a msze szkolne z księdzem z gitarą pamiętam do dziś." - masz rację, a pamiętasz, że była jedna parafia i wszyscy ludzie musieli mieścić się w jednym kościele? Teraz masę ludzi mieszka za granicą, a we Lwówku są dwie parafie, do których chodzą ludzie. Wiadomo, że nie będzie tak pełno ani w jednym, ani drugim kościele. Poza tym niektórzy wybierają w niedzielę kościoły typu Tesco czy Auchan ;)

@ Ola z Środa, 2018-04-04 17:04

Tak, myślę o sobie w kategorii normalny, bo staram się być dobrym człowiekiem - nie jestem ekstremistycznym katolem - chodze do kościoła, choć nie wszystkimi jego tezami(już nie mówiąc o postawach księży) się zgadzam, a w życiu kieruję się własnym sumieniem i poglądami, nie PO, PIS, SLD czy innym Nowoczesnymi dziadostwami. Nie decyduję za innych, ale chciałbym, aby wszyscy dobrze zrozumieli przekaz symboli. Mam nadzieję, że pomocnie. Pozdrawiam.
Dodaj komentarz

Kalendarz wydarzeń

Prev
Październik 2018
Next
Po Wt Śr Cz Pi So Nd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Mini_woda-nie-do-spozycia
Wtorek, 2018-10-16
List_mini_artur-mazur-pis-2018
Wtorek, 2018-10-16
List_mini_inauguracja-sportowego-roku-szkolnego
Wtorek, 2018-10-16
List_mini_pkw
Wtorek, 2018-10-16
List_mini_ratusz
Wtorek, 2018-10-16
List_mini_kurs-florystyczny-zset-rakowice-2018
Wtorek, 2018-10-16
List_mini_noz
Poniedziałek, 2018-10-15
List_mini_kww-daniel-wasyliszyn-1
Poniedziałek, 2018-10-15
List_mini_pozar-las-radomilowice-1
Poniedziałek, 2018-10-15
List_mini_bank-genow-starych-drzew-grabas
Poniedziałek, 2018-10-15
List_mini_czyste-powietrze-w-gminie-lubomierz
Poniedziałek, 2018-10-15
List_mini_mistrz-polski-sluzb-mundurowych-w-wyciskaniu
Poniedziałek, 2018-10-15
List_mini_silny-wiatr
Niedziela, 2018-10-14
List_mini_swieta-jadwiga-patronka-wlenia-2018
Niedziela, 2018-10-14
List_mini_ireneusz-maciejczyk-wybory-2018
Sobota, 2018-10-13
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
Aktualności | Wydarzenia | Ludzie | Samorząd | Na sygnale | Wywiady | Historia | Galeria | Ogłoszenia |  Reklama | Praca